AKTUALNOSTI U SLUŽBENIČKOM ZAKONODAVSTVU

 

2. listopada 2025.
Uživo u Sheraton Zagreb Hotelu / putem aplikacije Microsoft Teams


Što donose recentne izmjene Zakona o državnim službenicima? Dođite na savjetovanje i saznajte koje nove aktivnosti će uslijediti u 2026. godini. Kroz praktične primjere i pojašnjenja upoznajte se s promjenama i izazovima u primjeni službeničke regulative, kao i novim modelima reguliranja etike državnih službenika i namještenika te postupanjem prvostupanjskih tijela državne uprave prilikom rješavanja upravnih postupaka i donošenja upravnih akata u okvirima propisanih nadležnosti.

ZAŠTO SUDJELOVATI NA SAVJETOVANJU?

Vrijeme održavanja: 2. listopada 2025.
Mjesto:
• uživo Sheraton Zagreb Hotel, Ulica kneza Borne 2, Zagreb
• sudjelovanje putem aplikacije Microsoft Teams

Početak: 9.30 sati

Primjenom posljednje novele Zakona o državnim službenicima, koja je stupila na snagu 20. srpnja 2024., došlo je do značajnih promjena u službeničkim odnosima, posebice u pogledu prijava na interne oglase i samog izbora kandidata. Promjene u sustavu ocjenjivanja učinkovitosti rada državnih službenika, kao i aktivnosti vezane uz ocjenjivanje, a koje će uslijediti u siječnju 2026. godine, teme su od posebnog značaja za rad u državnoj službi.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine, br. 17/25), koji je stupio na snagu 1. lipnja 2025., uz izmjene pojedinih odredbi u vezi s pravima i obvezama službenika, uvodi i nove institute te uređuje način donošenja pravilnika o unutarnjem redu, zajedničkim službenicima. Uređuje i postupke u vezi s prijmom u službu, ocjenjivanjem i prestankom službe, a dodaju se nova pravila za imenovanje i razrješenje pročelnika, kao i postupke za psihološku procjenu kandidata.
Također, proširena je primjena Zakona o radu (Narodne novine, br. 93/14, 127/17, 98/19, 151/22, 46/23 i 64/23) na pojedinačne akte u službeničkim odnosima.

Savjetovanje je namijenjeno:
√ službenim osobama u tijelima državne uprave
√ službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
√ državnim službenicima i namještenicima u pravosudnim i kaznenim tijelima
√ djelatnicima u stručnim službama Hrvatskog sabora, Ureda predsjednika Republike Hrvatske te uredima i drugim stručnim službama Vlade RH
√ djelatnicima u stručnim službama državnih tijela
√ svima drugim zainteresiranima.

Svakom polazniku savjetovanja bit će omogućeno sudjelovanje u raspravi, postavljanje pitanja i konzultacije s predavačima.
Svi prijavljeni sudionici mogu postaviti pitanja i prije savjetovanja na e-mail adresu: abatinic@ingbiro.hr.
Pitanja će biti proslijeđena predavačima te će sudionici dobiti odgovore na savjetovanju.

Predavači

Predavač

Fadila Bahović


Državna tajnica u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

Predavač

Sanda Pipunić


Načelnica Sektora za službeničke odnose u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

Predavač

Darija Gradski


Voditeljica Službe za etiku u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

Predavač

Goranka Hus


Načelnica Sektora za ljudske potencijale u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

PROGRAM

Doznajte što Vas očekuje.

Početak: 9.30 sati

 

9.30 – 10.20

UVODNA RIJEČ ORGANIZATORA

dr. sc. Mladen Mlinarević, glavni direktor Inženjerskog biroa

OCJENJIVANJE UČINKOVITOSTI RADA DRŽAVNIH SLUŽBENIKA
• način ocjenjivanja i bodovanja državnih službenika
• postupak nakon prijedloga ocjene
• aktivnosti vezane uz ocjenjivanje koje će uslijediti u siječnju 2026.
• uloga Odbora za preispitivanje prijedloga ocjena
• može li se model ocjenjivanja državnih službenika primijeniti i na službenike u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi?
Fadila Bahović, državna tajnica u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

10.20 – 11.00

PRAVNI INSTITUTI SLUŽBENIČKOG ZAKONODAVSTVA U DRŽAVNOJ SLUŽBI I LOKALNOJ I PODRUČNOJ (REGIONALNOJ) SAMOUPRAVI – sličnosti i razlike
• prikaz i pojašnjenje najvažnijih pravnih instituta iz Zakona o državnim službenicima i Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i podzakonskih akata:
- sadržaj i način donošenja pravilnika o unutarnjem redu
- zapošljavanje
- mogućnost zapošljavanja umirovljenika
- odlučivanje o pravima i obvezama službenika i namještenika
- raspored na radno mjesto, premještaj, napredovanje
- imenovanje rukovodećih službenika
- fleksibilni oblici rada
- državni ispit
- prestanak službe i zadržavanje službenika u službi
Sanda Pipunić, načelnica Sektora za službeničke odnose u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

11.00 – 11.30
STANKA ZA KAVU


11.30 – 12.00

ETIČKI KODEKS DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA KAO MODEL REGULIRANJA ETIKE
• primjena Etičkog kodeksa (na koga se primjenjuje i u kojim situacijama)
• etička načela i pravila ponašanja propisana Etičkim kodeksom
• institucionalni mehanizam primjene Etičkog kodeksa:
- povjerenik za etiku – imenovanje, djelokrug rada, prava i obveze
- Etičko povjerenstvo – imenovanje i djelokrug rada
- Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije – poslovi iz područja etike i integriteta, edukacija, izvještavanje
- pritužbe zbog kršenja Etičkog kodeksa – podnošenje i rješavanje pritužbe
- sankcije za kršenje Etičkog kodeksa (koje su sankcije, kojim propisima su propisane, statistički podaci)
- pohvale (važnost, podnošenje, statistički podaci)
Darija Gradski, voditeljica Službe za etiku u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

12.00 – 12.30

RJEŠENJE U UPRAVNOM POSTUPKU I POSTUPANJE PRVOSTUPANJSKOG TIJELA PO ŽALBI
• vrste i sadržaj rješenja
• pravo na žalbu
• ovlasti i postupanje prvostupanjskog tijela u povodu žalbe
• ovlasti i postupanje prvostupanjskog tijela u ponovnom postupku
Goranka Hus, načelnica Sektora za ljudske potencijale u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije

12.30 – 13.00

PITANJA I ODGOVORI

            

 

Upute

Doznajte kako se prijaviti i sudjelovati na savjetovanju.

Prijavnicu za savjetovanje treba popuniti točnim i obveznim podacima putem internetske stranice Inženjerskog biroa.
Kotizaciju za savjetovanje treba uplatiti u cijelosti (bez uplate pune cijene kotizacije nije moguće pristupiti savjetovanju).
Potvrdu o uplaćenoj kotizaciji potrebno je dostaviti u Inženjerski biro najkasnije jedan (1) dan prije dana održavanja savjetovanja.
Sve dodatne informacije možete dobiti na telefon: 01 / 4600 888.
Sudionici mogu postaviti pitanja tijekom održavanja savjetovanja, a mogu ih i unaprijed dostaviti na e-mail: abatinic@ingbiro.hr.

Praćenje savjetovanja putem aplikacije Microsoft Teams

Na adresu elektroničke pošte koju ste naveli u prijavnici, na dan održavanja savjetovanja Inženjerski biro će dostaviti poveznicu (link) na savjetovanje.

Registraciju je potrebno napraviti najkasnije 15-ak minuta prije početka savjetovanja, kako biste nas u slučaju kakvih tehničkih poteškoća mogli kontaktirati i tražiti pomoć. Postupak je jednostavan:
• prije početka savjetovanja na Vaš e-mail poslat ćemo Vam prezentacije u ppt. formatu i podsjetnik o početku savjetovanja;
• poveznica (link) na savjetovanje aktivna je od trenutka dostavljanja;
• putem poveznice (linka) sudionik se prijavljuje u tzv. čekaonicu (lobby);
• polaznici borave u čekaonici sve dok im administrator ne dopusti ulaz na savjetovanje;
• prije početka savjetovanja, administratori Inženjerskog biroa provjeravaju uspješnost postupka prijave na savjetovanje – moguće je da ćemo Vas kontaktirati telefonom/mobitelom (na prijavnici je potrebno upisati broj telefona/mobitela koji je dostupan na dan savjetovanja);
• nakon provjere uspješnosti postupka prijave, savjetovanje počinje u najavljeno vrijeme;
• savjetovanje počinje sukladno zadanom vremenskom okviru (rasporedu predavanja).

Osnovne pretpostavke za pristup i sudjelovanje na savjetovanju:
• na računalo nije potrebno instalirati nikakav dodatan program. Dovoljno je kliknuti link koji ćete dobiti na Vaš osobni e-mail;
• ako sudjelujete na savjetovanju koristeći pametni mobitel, potrebno je instalirati Microsoft Teams s App Storea ili Google Playa;
• savjetovanje se može pratiti putem stolnog računala, prijenosnog računala, tableta i pametnog telefona;
• potrebna je širokopojasna internetska veza (žičana ili bežična);
• potreban je zvučnik (integrirani ili vanjski povezan putem USB kabla ili bluetootha);
• mikrofon je opcionalan (nije obvezan) – polaznik normalno prati savjetovanje bez mikrofona;
• web kamera je opcionalna (nije obvezna) – polaznik normalno prati savjetovanje bez web kamere.
U slučaju poteškoća kod povezivanja, polaznici se mogu na dan savjetovanja javiti na telefon: 01 / 4600 888.
Molimo da nam svojom pravodobnom uplatom i prijavom omogućite kvalitetnu organizaciju savjetovanja.

KOTIZACIJA

Pogledajte ponudu.

Naknada

Naknada za sudjelovanje po sudioniku iznosi 190,00 eura + PDV,
a uplaćuje se unaprijed na žiro-račun organizatora:
Inženjerski biro d.o.o., Heinzelova 4a, Zagreb,
IBAN: HR2323400091100205049, SWIFT: PBZGHR2X, OIB: 84170114747,
s pozivom na broj 02-312514 i naznakom “za savjetovanje”.

Naknada uključuje:
√ sudjelovanje na savjetovanju
√ prezentacije predavača u elektroničkom formatu
√ kavu u stanci.


Prijave

Prijave za savjetovanje molimo poslati:
• on-line prijavom sa stranice savjetovanja ili
• e-mail: prodaja@ingbiro.hr, ili
• Inženjerski biro d.o.o., Heinzelova 4a, 10000 Zagreb.

Registracija

Sudionici savjetovanja mogu se registrirati od 8.30 sati.

Smještaj

Sudionici savjetovanja sami osiguravaju smještaj u Zagrebu.

Lokacija

Sheraton Zagreb Hotel
Ulica kneza Borne 2, 10000 Zagreb
Telefon: +385 1 4553 535
E-mail: sheraton.zagreb@sheratonzagreb.com
Web adresa: www.sheratonzagreb.hr


Posebne pogodnosti:

√ svi pretplatnici na pravni portal LING ostvaruju popust na radionice/webinare u organizaciji Inženjerskog biroa d.o.o.:
• u paketu LING – 10 % popusta
• u paketu LING PLUS – 40 % popusta.